Draaiingen & buik-oefeningen 

Torsies stimuleren de bloedtoevoer, waardoor de organen en de darmen met vers zuurstofrijk bloed worden gevoed. Ook worden ze door de draaiingen gemasseerd, zodat ze beter functioneren en de spijsvertering en uitscheiding verbeteren. 

Gezonde buikspieren zijn essentieel voor een goede houding en beschermen de onderrug tegen de pijn. Torsies nemen een heleboel spanning weg uit de kleine spieren rond de wervelkolom. Ben je rusteloos en geagiteerd, hebben draaiingen een kalmerende invloed. Ze geven je energie wanneer je moe of lethargisch bent.

Do's & don'ts

NIET DOEN Zwaar eten belemmert de spijsvertering en dus een optimale werking va de Zonnevlecht. Kan je spijsvertering wel een opkikker gebruiken, kies dan voor voedsel met een probiotica

DOEN Met affirmaties of beelden die je herhaalt, kweek je geleidelijk meer zelfvertrouwen. Zeg regelmatig tegen jezelf:" Ik ben de moeite waard" of " ik ben trots op mezelf ".

 

NIET DOEN Forceren. Nooit. Het heupgewricht is gevoelig voor blessures. Naast de spieren hebben ook de delicate banden en het bindweefsel tijd nodig om te rekken.

 

DOEN Mediteer! Het liefst 10 minuten elke dag voordat je aan de dag begint. Door te mediteren leer je op een afstand naar jezelf te kijken. Je komt in contact met je innerlijke wijsheid en oefent in het loslaten van hoe je denkt dat dingen horen te zijn.

 

NIET DOEN Te snel van start gaan. Begin je yogasessie altijd met een goede warming-up, vooral als je een intensieve vorm beoefent. Dit brengt je spieren vast op lengte en helpt een slijmbeursontsteking te voorkomen.